KUTLU FORUM

Bilgi ve Paylaşım Platformuna Hoş Geldiniz
 
AnasayfaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 EŞCİNSELLERE NASIL BAKILMALI?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
@bdulKadir
Adminstratör
avatar

Mesaj Sayısı : 6358
Rep Gücü : 10014366
Rep Puanı : 97
Kayıt tarihi : 17/03/09
Yaş : 54
Nerden : İzmir

MesajKonu: EŞCİNSELLERE NASIL BAKILMALI?   Perş. Ocak 31, 2013 11:40 pm

EŞCİNSELLERE NASIL BAKILMALI?
“Bazı insanların hemcinslerine karşı fıtratlarında fazla bir temayül
vardır. Eğer o insan bir hayat boyu o temayülünü gemleyip meşru dairede
kalabilse o öyle bir yükselir ki, hiçbir kimsenin buna yetişmesi mümkün
olamaz. Görüldüğü gibi şehvet, başlangıçta öldürücü bir ağ iken,
irademizin hakkını verme sayesinde insanı yükselten nurdan bir helezon
haline gelebilmektedir.
Keşke bu tür arızalar olduğu zaman, gözsüz,
kulaksız, dilsiz olabilsek de o kusurları görmesek ve Allah'ın bizi
affettiği, Peygamber'in affa âmâde olduğu ve affedenlerin affettikleri
gibi bizler de herkesi affedebilsek.” Fethullah Gülen

_________________


Elif gibi yalnızım,
Ne esrem var, ne ötrem.
Ne beni durduran bir cezmim,
Ne de bana ben katan bir şeddem var.
Ne elimi tutan bir harf,
Ne anlam katan bir harekem...
Kalakaldım sayfalar ortasında.
Bir okuyan bekledim,
Bir hıfzeden belki...
Gölgesini istedim bir dostun med gibi…
Sızım elif sızısı...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://kutluforum.bedavaforum.biz
Limoni
Co-Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 5023
Rep Gücü : 12581
Rep Puanı : 43
Kayıt tarihi : 27/05/09

MesajKonu: Geri: EŞCİNSELLERE NASIL BAKILMALI?   Cuma Şub. 08, 2013 9:54 am

(EŞCİNSELLİĞİN/HOMOSEKSÜELLİĞİN CEZASI)



Livatanın cezası zina cezasından farklıdır. Her ikisinin vakıası
birbirinden ayrıdır, birbirinden daha farklı durumları vardır. Livata,
zina türlerinden birisi değildir ki zina hakkında var olan delillerin
genelliğinden dolayı zina kapsamına girdiği söylenebilsin. Zira zina,
erkeğin cinsel organını kadının cinsel organına sokmasıdır. Livata ise,
erkeğin erkeğe arkadan yanaşmasıdır. Kadının cinsel organına duhul ile
erkeğe arkadan temas aynı şey değildir. Bu nedenle her iki olay,
birbirinden farklıdır. Diğer taraftan livata, zinayla da kıyaslanamaz.
Çünkü zina hakkında var olan nass illetli değildir ki illetlerin bir
araya getirilmesi ile kıyas yapılabilsin. Üstelik kadına arkadan
yanaşmak da livata sayılmaz ve livata olarak isimlendirilmez. Çünkü
livata, yalnızca dübürden yaklaşmak değildir. Livata, erkeğin erkeğe
gelmesidir. Yani bir erkeğin bir başka erkeğin dübürüne sokmasıdır. Bu
nedenle livata, zinadan farklıdır ve birbirine kıyaslanamaz.


Ancak, "Erkek, erkeğe (arkadan) yanaşırsa her ikisi de zinacı olurlar.
Kadın, kadınla cinsi ilişki yaparsa her ikisi de zinacı olurlar."
hadisinin isnadında Muhammed b. Abdurrahman vardır. Ebu Hatim onu
yalanlamıştır. Beyhaki ise, onu tanımadığını söyler. Dolayısıyla bu
hadis, münkerdir. Hadisin sahih olduğunu varsaysak bile bundan maksat
benzetme yapılmasıdır. Yani bunlar zina eden kimseler gibidirler,
demektir. Diğer taraftan Rasulullah (sav)'in livata fiilinden dolayı
recm cezası uyguladığı veya böyle bir hüküm verdiği de sabit değildir.
Tam tersine Rasülün "Yapanı da yaptıranı da öldürünüz" * dediği
sabittir. Eğer yukarıdaki münker hadiste yer alan: "Her ikisi de zinacı
olurlar" sözü gerçeğe delalet etseydi livata haddinin zina haddi gibi
olması gerekirdi. Hatta livata fiilini işleyenin recm edilmesi
gerektiğine dair rivayet edilen hadisi, evli olmayanlar için de rivayet
etmektedirler. Yani bu hadise göre evli olanın da bekar olanın da recm
edilmesi gereklidir. Öyleyse zina hükmü ile livata hükmü birbirinden
farklıdır. Bu nedenle zina edene uygulanacak ceza ile lutiye uygulanacak
ceza birbirinden farklıdır.


Şerî hükme göre, evli veya bekar ayırımı yapılmaksızın livata yapanın
öldürülmesi gerekmektedir. İster yapan, isterse yaptıran olsun livata
yaptığı sabit olursa her ikisi de had gereği öldürülür. Bunun delili
sünnet ve sahabenin icmaıdır. Sünnetten delil şudur: İkrime, İbni
Abbastan şu hadisi rivayet ediyor: Dedi ki: Rasulullah (sav) şöyle
dedi:


"Lût kavminin yaptığı işi yapan bir kimseyi bulduğunuz zaman, yapanı da yaptıranı da öldürünüz." *


Hafız, ravilerinin güvenilir olduğunu söyler. Ancak bu hadis hakkında
birtakım sözler söylenmiştir. İbni et-Talla' Ahkâm'ında şöyle der:
"Rasulullah (sav)'in livata yapan bir kimseyi recm ettiği ya da bu
şekilde bir hüküm verdiği sabit değildir. Tam tersine onun, "yapanı da
yaptıranı da öldürünüz," * dediği sabittir. Livata yapanın öldürülmesi
gerektiğinin sünnetten delili budur. Said b. Cübeyr ile Mücahid'in İbni
Abbas'tan rivayet ettiği: "Bekar bir kimse Lutîlik yaparken
yakalandığında recmedilir." * hadisi, eşcinselliği recm edilerek
öldürüleceği anlamına gelmektedir, yoksa lutiye uygulanacak haddin, recm
olduğu anlamına gelmektedir. Bunun delili, evli veya bekar ayırımı
yapılmaksızın yapanın da yaptıranın da öldürülmesi gerektiğini ifade
eden yukarıdaki hadistir. Recm ise, yalnızca bekarlara uygulanan bir
cezadır. Hadisin nassının, bekar olsa bile lûtilik yapan bir kimsenin
öldürüleceğini ifade etmesi, bunun recm haddinden başka olduğunun
delilidir. Bu nedenledir ki Said b. Cübeyr ve Mücahid yoluyla rivayet
edilen İbni Abbas hadisi, yine İbni Abbas'tan rivayet edilen ve İkrime
yoluyla gelen hadisle çelişmemektedir. Her iki hadis de öldürmeye
delalet etmektedir. Ancak recm hadisi muayyen bir üslupla öldürmeye
delalet etmektedir. Öldürme hadisi ise mutlak anlamda öldürmeye delalet
etmektedir. Hüküm, lûtilik yapanın kesinlikle öldürüleceğidir. Recm
ederek öldürmek caiz olduğu gibi, idam ederek, kurşunlayarak ya da bir
başka yolla öldürmek de caizdir. Hüküm, öldürmektir. Öldürmede
kullanılacak üslup veya araç önemli değildir.


Sahabe, lûtilik yapanın nasıl öldürüleceği hususunda ihtilaf etmişlerse
de, öldürüleceği hususunda icma etmişlerdir. Beyhaqi, Ali (ra)'nin
lûtilik yapan bir kimseyi recm ettiğini nakleder. Yine Beyhaqi, şunu
rivayet eder: Ebu Bekir, kadınların nikahlandığı gibi nikahlanan bir
adam hakkında görüşmek üzere insanları topladı. Rasulullah (sav)'in
ashabına, bu adama ne yapmak gerektiğini sordu. O gün, insanların en
sert konuşma yapanı Ali b. Ebu Talip (ra) idi. Şöyle dedi: "Bu günahı
tarihte yalnızca tek bir ümmet işlemiştir. Bildiğiniz gibi Allah da o
ümmeti helak etmiştir. Ben, bu adamın yakılmasını uygun görüyorum." Bu
olay hakkında Cafer b. Muhammed babasından rivayetle Ali (ra)'den şunu
nakleder: "recm edilsin ve ateşle yakılsın." Yine Beyhaqi İbni Abbas'a
luti hakkında sorulduğu zaman şöyle dediğini nakleder: "Beldenin en
yüksek binası hangisi olduğu araştırılır sonra oradan baş aşağı atılır."
Ömer ve Osman ise; "Üzerlerine duvarın yıkılması gerektiğini"
söylemektedirler. Sahabeler her ne kadar öldürme hususunda ihtilaf
etseler de bu görüşlerin tümü, lûtilik yapan kimsenin öldürüleceğine
delalet etmektedir. Diğer taraftan Şufa sahibinin: "Sahabelerin icması,
lûtinin, öldürüleceği yönündedir" şeklinde söylediği nakledilir. Bu
ifadeye göre bir icma yani sahabe icması hasıl olmuştur. İster yapan,
isterse yaptıran olsun, ister evli ister evli olmasın, livata fiilini
işleyen bir kimsenin öldürülmesi gerektiği hususunda sahabeler icma
etmişlerdir. Sahabenin icması tek başına şerî bir delildir. Ancak bu
icma, sünnet ile desteklenince durum nasıl olur? Özetle lûtilik yapan
kimseye uygulanacak olan şerî haddin miktarı zina haddi değildir.
Öldürme şekline bakılmaksızın lûtilik yapan kimseye uygulanacak olan
ceza öldürmektir.


Livatanın beyyineleri zinanın beyyineleri gibi değildir. Zina fiilinin
dışında kalan diğer hadlerden herhangi birinin beyyinesi gibidir. Madem
ki livata zina sayılmamaktadır, delilinin de zina beyyinesi gibi olmayıp
beyyine açısından diğer hadlerin kapsamına girmesi gerekir. Buna göre
livata, ikrar ile veya hırsızlık ve dışında kalan hadlerin
beyyinelerinde olduğu gibi iki erkeğin ya da iki kadın ile bir erkeğin
şehadeti ile sabit olur. Livata haddinde aranan şart, lûtinin fail veya
meful olması, akıl sahibi, buluğa ermiş ve serbest irade sahibi olması,
livatanın şerî beyyinelerle -iki adamın veya biri erkek iki kadının
şehadeti- sabit olması gerekir. Şayet bu işi yapanlar çocuk, deli ya da
zorlanmış kimseler ise had uygulanmaz.




Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
EŞCİNSELLERE NASIL BAKILMALI?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KUTLU FORUM :: İslami ilimler ve dini kültür :: KÜRSÜ-Video Sohbetleri-Yazıları-
Buraya geçin: